dinsdag 17 november 2020

We eten taart

 4 november 2019, al weer ruim een jaar geleden, slikte ik m'n eerste chemopillen. En wat doen die pillen goed hun werk. Nog steeds slik ik ze en ik ben nu bezig met kuur 16. Aan het eind van deze week heb ik in totaal 1792 chemopillen geslikt, wat een aantal. 

Ct-scan

Vorige week mocht ik weer op komen draven voor een fotoshoot. Ongelooflijk hoeveel foto's ze in 5 minuten kunnen maken. Allemaal digitaal in zwart-wit. Gelukkig zijn er in het ziekenhuis radiologen die veel informatie uit deze foto's kunnen halen. Die informatie kregen wij vandaag van de oncoloog. 

Op alle fronten is er verbetering te zien. De tumoren in de lever zijn weer verder geslonken en 1 tumor is gewoon niet meer te zíen,  wauw.... Vocht dat in de buikholte zat is weg. Wat zijn we hier blij mee en dankbaar voor. 

De chemokuren zijn best pittig en ik merk dat mijn conditie minder wordt, maar zo'n uitslag doet ons weer beseffen waarvoor we dit doen. Het geeft ook moed en kracht om door te blijven gaan met deze chemo.  

Bloedwaarden verbeteren

Ook aan de bloedwaarden is goed te zien dat er veel verbetering is. Een jaar geleden was één van de leverwaardes 2603 en die staat nu op 167. De tumormarker was toen 2805 en is gedaald naar 361. Een tumormarker is een eiwit, als de waarde hiervan verhoogd is, kan dit duiden op borstkanker. Als de tumormarker daalt, kan je zien dat een behandeling aanslaat.

Vanavond eten we taart. Zo'n mooie uitslag is het waard om extra te vieren. Zo'n uitslag is één van de redenen tot dankbaarheid. 

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn om te lezen!
    Ik moet regelmatig aan je denken en ben iedere keer benieuwd naar je berichten.
    Geniet hiervan en van elkaar!
    Lieve groet,
    Ari-Janne van Roekel
    (Bijbelstudiegroep bij Elize '18)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen