vrijdag 22 januari 2021

Vocht maakt behandeling onzeker

Gister, een spannende dag. wat gaat de oncoloog ons vertellen? hoe ziet het er uit? we houden er rekening mee dat de chemotherapie die ik nu krijg is uitgewerkt. We denken dus voorbereid te zijn op een slechtnieuws gesprek.

Helaas is het bericht dat we krijgen nog minder goed dan we gedacht hadden. De anatomie van de lever is veranderd door de tumoren die daar zitten, daardoor kan het bloed niet goed meer door de lever heen en scheidt de lever vocht af. Woensdag heb ik al plaspillen gekregen maar die lijken nog weinig te doen. Dat de lever vocht afscheidt is een groot probleem. Een nieuwe behandeling kan alleen gestart worden als het vocht beduidend minder is geworden. Werken de plaspillen niet dan is het vooruitzicht niet erg rooskleurig en is het onzeker of ik nog een andere chemotherapie kan krijgen. 

Wat kan er nog?


Jullie zullen begrijpen dat dit een grote schok is. Direct gaan er allemaal zwarte scenario's door je hoofd. Wat als......

Om te proberen het vocht uit de buikholte te krijgen, is de plasmedicatie verhoogd. Met een dag of twee moet ik hier wel effect van merken. Het blijft dus nog even heel spannend of de medicatie genoeg helpt. 

Voor komende dinsdag hebben we weer een afspraak staan met de oncoloog. Dan weten we óf de plaspillen werken en kan aan de hand daarvan bepaald worden wat de behandelmogelijkheden zijn.

Kinderen


Ook voor onze kinderen is dit een harde boodschap.  Gelukkig wonen de meiden allebei dichtbij en zijn ze 's avonds allebei geweest samen met een van de schoonzonen. We hebben samen gehuild maar ook samen gelachen.  Naar elkaar dingen uitgesproken die we belangrijk vinden of wat we nog samen zouden willen doen. Heel fijn om samen na te denken over wat gaat komen en hoe we daar instaan.  We bidden en hopen natuurlijk dat ik nog heel lang hier op aarde mag zijn. Maar samen alvast dingen bespreken is ook wel heel erg mooi. 

Een van de dingen die gezegd werd, was vaker samen op de foto. We hebben het direct maar gedaan. Mijn mooie gezin, wat ben ik blij met hen en trots dat ik hun (schoon)moeder mag zijn.

1 opmerking:

  1. Goede dag, ik ben nu zo blij, want vandaag heb ik mijn lening van € 29.000 gekregen van dit goede bedrijf LAPO na verschillende oplichting van verschillende cheaters, je kunt ook contact met hen opnemen als je een snelle lening nodig hebt, neem nu contact met hen op via deze e-mail: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen