woensdag 28 augustus 2019

Meer energie

Gister kreeg ik weer een infuus met APD om er voor te zorgen dat m'n botten stevig blijven. De vorige keer ben ik daar best beroerd van geweest. We hebben extra medicijnen tegen misselijkheid in huis in de hoop dat het nu meevalt. En ik denk dat het werkt. Heb wel een raar gevoel in mijn buik maar tot nu toe blijft het daar bij. Duimen dus....

Omdat het AVL adviseerde zo snel mogelijk te starten met de andere anti-hormoonkuur had ik ook een afspraak bij de internist/oncoloog gevraagd. Toch wel heel fijn dat ik direct gister terecht kon.
'S Morgens had ik een telefoontje gemist.  Dat bleek van de internist te zijn. Ze zijn het niet eens met het advies uit Amsterdam en hebben daarom telefonisch contact met het AVL gezocht. En na dit overleg was Amsterdam ook om. Ik blijf voorlopig dus Tamoxifen slikken.
De andere anti-hormoonkuur blijft nog even op de plank liggen. De internist zei het mooi "zolang de Tamoxifen werkt, koop je eigenlijk extra tijd. De mogelijkheden zijn beperkt, daar moet je dus zuinig mee omgaan."
Prima, die redenering konden wij wel volgen. Over 3 maanden wordt er weer een scan gemaakt om te beoordelen hoe de situatie dan is. De bijwerkingen van Tamoxifen schijnen ook wat milder te zijn. Dat geeft me voor nu de tijd om te herstellen.


Energie

Langzaam aan gaat dat herstel ook door. De warmte van deze week is niet zo best voor me. Dan blijf ik liever binnen. Maar in de vakantie hebben we gemerkt dat ik toch wel weer iets meer kan. De afstand die ik kan lopen, voordat de batterij leeg is, wordt groter. Ik ga elke middag nog wel naar bed om te rusten, maar slaap meestal niet. Ik merk dat ik af en toe zin krijg om iets anders te gaan doen. Erg fijn om te weten dat stapje voor stapje het herstel zal doorzetten.


Hartverwarmend

Het is ongelooflijk hoeveel lieve mensen ons de afgelopen periode hebben bemoedigd. Door een kaartje, bezoekje, eten koken, bosje bloemen. Hartverwarmend vinden we dat. Bijzonder hoeveel mensen er om ons heen staan en tot steun zijn. Ik ervaar ook écht rust door alle mensen die voor ons bidden. Dank je wel daarvoor.

We zijn ons extra bewust van alles wat God ons geeft. Bewust kiezen we er voor om te genieten van alle kleine en grotere dingen. Geniet, maar niet met mate.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten