woensdag 20 november 2019

Zaterdag start kuur 2

Gister een wel heel lange dag in het ziekenhuis, wat word je daar gaar van.

We begonnen met een gesprek met de oncoloog. Zoals verwacht zijn de uitzaaiingen in de lever behoorlijk groter geworden. Dat is natuurlijk ook de reden waarom deze chemokuren nodig zijn. Gelukkig is er op de scan verder geen groei of toename te zien.
Maandag heb ik bloed geprikt. Daarin is al een hele lichte daling van een paar leverwaardes te zien. Dat hadden we eigenlijk nog niet verwacht, een meevaller. De waarden van het bloed zijn prima, zodat ik zaterdag kan beginnen met de tweede serie van twee weken pillen slikken.

Al pratend vertelde Bas dat hij me zo trillerig vindt. Samen met veel plassen en dorst een reden om extra bloed te prikken op suiker. Door de medicijnen die ik slik tegen het braken, kan diabetes ontstaan. Vandaag de uitslag: de suiker is iets verhoogd maar niet zo dat er iets mee gedaan moet worden.  De medicijnen tegen  de misselijkheid gaan we heel langzaam afbouwen. Eerst van 4mg naar 3,5mg. En dan per week 0,5mg minder. We hopen dat ik straks zonder kan.
Alles bij elkaar zijn we dankbaar voor deze uitslag.

Na de oncoloog was het weer tijd voor een infuus met botversterkend middel. Dat duurt ongeveer 3 uur. Gelukkig zorgt het ziekenhuis voor een broodje en weet Bas het thee apparaat inmiddels goed te vinden.
Ik heb heerlijk op bed zitten lezen, terwijl Bas op z'n laptop zat te werken. Goed bestede tijd.

1 opmerking:

  1. Hoi Poulien! het was een poos geleden dat we elkaar hadden gezien, maar 5 december was je weer es in 'onze winkel'. Volgens mij was jij, net zoals ik, op de fiets ;-) Je rekende bij mij de armband voor Bas af. We maakten een praatje. Er waren meer mensen in de winkel. En je ging weer. Ik had een ontevreden gevoel...ik had je een knuffel willen geven ;-) Goede Kerst en jaarwisseling gewenst met je prachtige gezin!

    BeantwoordenVerwijderen