zaterdag 2 november 2019

Hand vol pillen

Vandaag is het begonnen. De volgende chemokuur. De bedoeling was om te wachten tot volgende week donderdag, maar dat vonden de artsen tóch te lang. De uitzaaiingen in de lever zouden dan te veel tijd krijgen om door te groeien.
De uitslag van het bloedonderzoek is nog niet binnen, toch starten. Deze chemo lijkt iets op de chemo van 10 jaar terug. Daar werd ik niet heel ziek van, daarom durven ze het nu aan.

Vanmorgen heb ik de eerste 4 pillen geslikt. Vanavond volgen de volgende 4. En zo mag ik dat twee weken lang dagelijks doen. Daarna volgt een rustweek waarin bloed geprikt wordt en ik een afspraak met de oncoloog heb over hoe het gaat. Als deze kuur goed aanslaat en ik het goed kan verdragen, kan ik deze chemo voor een langere periode slikken. Sommige mensen slikken dit meerdere jaren. Ik hoop en bid dat ik ook bij die groep mag horen.

Keuze

Ik vind het best spannend. Gaat deze kuur aanslaan, zijn de bijwerkingen te doen? Maar wat ik nog wel het lastigste vind, is denk ik de keuze die ik elke dag moet maken. De keuze om twee keer daags vier pillen te slikken.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten