zondag 24 november 2019

Bijna 90-jaar party

December is onze feestmaand. Bas en ik zijn beide jarig. Meestal schiet het er bij in om dit te vieren. Maar dit jaar zijn we twee weken samen 90 jaar. Dat vonden we toch wel een feestje waard.
Wat we geleerd hebben in het afgelopen jaar is dat we willen en mogen genieten van de mooie dingen. Samen herinneringen maken, we doen het veel bewuster. Samen onze verjaardagen vieren. Ja, dit jaar kan dat groots en volgend jaar..... ik weet het niet.

Samen met onze kinderen Patrick, Monique, Gerjon en Boaz (Sanne en Stephan hadden al een weekend weg gepland staan) familie en goede vrienden hebben we een fantastische middag/avond gehad. Taart, wandelen in het Waterloopbos, Chinees eten, bijkletsen. Super. Met de kinderen hebben we eerder al foto's gemaakt,  hun cadeau voor ons😍.

Maar het mooiste. Al die lieve mensen die ons dierbaar zijn bij elkaar zien. De mensen van wie we zoveel houden en die belangrijk voor ons zijn. Wat is er veel om dankbaar voor te zijn. Wat is er veel om van te genieten. Wat krijgen we veel zegeningen van onze God. Staan we daar niet veel te weinig bij stil!

Ik merk dat ik, nu ik stil gezet ben, me veel bewuster ben van God en Zijn zorg in mijn leven. De rust die ik meestal ervaar. Maar ook als de vragen en de tranen hoog zitten. Ook dan kan ik bij Hem terecht. Psalmen en liederen, het geeft me zoveel kracht en rust.
Best raar dat ziek worden nodig was, om me daar weer héél bewust van te worden. Het klink misschien gek, maar deze ervaring maakt me rijker en had ik niet willen missen.
Ik geloof dat God een plan heeft met jouw en mijn leven. Hoe mijn weg gaat lopen, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik aan Zijn vaderhand wil blijven lopen.


2 opmerkingen: