donderdag 4 juli 2019

Kostbare momenten, om te koesteren

Dinsdag startte de laatste serie chemokuren.  Na een heerlijke rustweek kon de volgende cocktail weer doorgaan.  Het blijft toch elke keer wel spannend of de bloedwaarden goed zijn. Zeker met het einde in zicht, wil ik graag dat de kuren door kunnen gaan.

Vorige week mocht ik genieten van een weekje rust. En genieten dat hebben we zeker gedaan. Bas en ik zijn samen 3 daagjes weg geweest. We hebben heerlijk ontspannen gevaren in de Biesbosch. Wat een prachtig stukje Nederland. Écht de moeite waard. Een volgende keer zou ik er alleen voor kiezen om zelf met een bootje te varen. De rondvaart die we nu hadden was mooi maar ging vooral over de bredere sloten. De kleinere sloten zijn nog mooier.
Vanuit de Biesbosch zijn we doorgereden naar Bergen op Zoom waar we een schitterende Bed&Breakfast hadden gereserveerd, villa Heidetuin. Bas kon in de bibliotheek aan het werk terwijl ik een middagdutje ging doen. Tenminste dat heb ik geprobeerd. De auto's die over de snelweg raasden maakten te veel geluid. Dat geluid van de snelweg is ook het enige minpunt aan deze B&B.

Op aanraden van de eigenaar van Heidetuin zijn we 's avonds wezen eten in restaurant de Hemel. Dit ligt midden in het centrum van Bergen op Zoom, na het eten konden we nog even genieten van de prachtige binnenstad.

Bij een B&B hoort een ontbijt. Dat was echt fantastisch. Heerlijk brood maar vooral ook heel veel soorten vers fruit. Écht een top begin van de dag. We hebben Bergen op Zoom wat verder bekeken en inkopen gedaan. Om daarna door te rijden naar een klein dorpje dicht bij Goes waar m'n oudste zus woont.

Samen met haar hebben we gegeten in Wemeldingen, aan de Oosterschelde. Heerlijk aan het water gewandeld, genoten van de ondergaande zon, een spelletje gespeeld op het strand met nicht en neef die ook langskwamen. Toen wij thuiskwamen, kwam mijn zwager ook net weer thuis.
Zondag begon de reis terug naar huis. Met een tussenstop in Zwijndrecht waar mijn andere zus woont met haar gezin.

Omdat mijn zussen zo ver weg wonen, zien we elkaar niet zo vaak. Het kostbaarste aan dit weekend weg, zijn voor mij toch wel de gesprekken die we hadden. Mijn ziek zijn heeft niet alleen invloed op mij en mijn gezin maar ook op familie en vrienden. Wat hebben we mooie gesprekken gehad en met elkaar kunnen lachen en huilen. Ziek zijn vind ik vreselijk maar daardoor ontstaan er wel gesprekken die we anders niet zo snel zouden hebben. En die zijn voor mij ontzettend kostbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten