woensdag 24 juli 2019

Sterretje achter m'n naam

Gister was het weer zo ver, tijd voor de volgende ct-scan. Om alle organen goed in beeld te krijgen, is contrastvloeistof nodig.  Dat krijg ik op twee manieren. Via een drankje dat ik maandag en dinsdag thuis moest nemen. Bijwerkingen: misselijk en diaree. Jippie😣 ik heb ze beide gekregen.
Dinsdag tijdens de scan werd contrast twee via het infuus gegeven.

Speciale behandeling

Het infuus gaat bij mij via de port-a-cath. Voor het aanprikken moet ik eerst naar de dagverpleging. We zijn er al mooi op tijd, en het aantikken gaat gelukkig snel en prima. Tijdens de vorige scan werd ik op bed naar de scan gebracht en was er ook een infuuszak aangesloten. De verpleegkundige is wat verbaasd. Ik kan toch prima zelf lopend naar de afdeling waar de scan is. Ik ben het helemaal met haar eens. Een beetje zelf de controle houden, vind ik niet erg. Voor de zekerheid belt ze nog even met de radiologie-afdeling om te controleren of een infuuszak nodig is. Nee, dat hoeft niet en ik mag wel direct komen.

In de wachtkamer zitten verschillende andere mensen te wachten. Wij sluiten aan. Het zal nog wel even duren voor ik aan de beurt ben, mijn afspraak is over een half uur. Ik ben dan ook best verbaasd als ik met een minuut al geroepen wordt. Ik word gewoon eerder geholpen.....

Tien minuten voor mijn officiële afspraaktijd zijn we al weer terug op de afdeling. De verpleegkundige komt ongerust naar mijn kamer "is er iets niet goed gegaan? Je bent zo snel terug". 🤣🤣🤣 Het is juist heel goed gegaan.  Ik kreeg een speciale behandeling en werd gewoon eerder geholpen. En zo'n scan duurt gewoon niet te lang.  Volgens Bas heb ik een sterretje achter mijn naam staan waardoor ik die voorkeursbehandeling krijg.

En nu... een weekje wachten op de uitslag, genieten van het mooie weer, langzaam wat energie opbouwen.  Genieten van elke dag, alle kleine dingen en alle lieve mensen om me heen. 

1 opmerking: