vrijdag 19 april 2019

Een nieuwe coupe

Ik had gehoopt deze blog niet te hoeven schrijven. Ik had zo gehoopt dat ik m'n haar niet zou verliezen. Dat de hoofdhuidkoeling prima z'n werk zou doen. Maar..... helaas is dat niet zo.

Pijnlijke hoofdhuid

Afgelopen dinsdag deed m'n hoofdhuid al wat pijn. Maar ik heb toen toch weer de koeling gebruikt. Woensdagochtend wist ik dat het mis was. Terwijl ik m'n haren nat maakte en weer afdroogde om het in model te krijgen, bleven er wel veel haren aan de handdoek zitten. En in de loop van de dag kon ik steeds makkelijker een pluk haar pakken, zonder daar ook maar iets van te voelen.

Ik heb woensdag direct gebeld met kapsalon Rosa in Kuinre. Ik was daar al geweest met m'n oude pruik, of die geknipt kon worden mocht het nodig zijn.  Ik ging er toen nog van uit dat het niet nodig zou zijn.

Een pruik

Vanmiddag ben ik met m'n dochter en zusje in de kapsalon geweest. Vanuit Duitsland was een proefzending binnen gekomen met verschillende pruiken in meerdere kleuren en modellen. Op een hele goede manier heeft de kapper ons geholpen. Hij had alle tijd en liet me rustig de verschillende pruiken passen. Geen gehaast, geen gepush. Maar aan de andere kant wel op een luchtige en ontspannen manier waardoor het minder beladen voelde.

Want ja, als ik eerlijk ben is het voor mij toch wel een dingetje. M'n haar is toch een stukje van mijn vrouwelijkheid. Een kaal hoofd, maakt direct dat ik er ziek uit zie. Elke ochtend in de spiegel tegen een kale kop aankijken.... dat had ik graag niet meegemaakt.

De tondeuse heeft de laatste haren weg geschoren. Een stukje rouw en verlies. Maar ik ben blij dat er zulke mooie pruiken te koop zijn. Het zal nog wel even wennen zijn om met m'n nieuwe coupe over straat te gaan. Ik hoop dat het veel mensen niet op zal vallen dat het een pruik is.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb er enorm veel bewondering voor hoe je hierover schrijft zus. Heel open. Lijkt me echt een heel ding inderdaad. Sterke vrouw!!! Dikke knuffel Jennine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Poulien, wat verdrietig dat ook dit jou niet bespaart blijft. Ik moet even wennen aan he nieuwe look. Ik vind het wel mooi staan. Heel veel kracht toegewenst om elke ochtend dat nare spiegelmoment te doorstaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Poulien, ik vind hem je erg goed staan. Ik zag de verkleinde foto voordat ik iets had gelezen over een pruik, en ik dacht: wat lijkt ze op haar moeder! Toen ik inzoomde zag ik wel dat jij het was ��

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig Poulien, wel fijn dat deze mogelijkheden er zijn, maar toch ...., Sterkte en liefs gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent en blijft een pracht vrouw met of zonder pruik. Maar zoveel bewondering voor jou . Sterkte met alles ��

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer voor je dat het niet is gelukt met de koeling ! Wel fijn dat er oplossingen voor zijn. Ik heb bewondering voor je, sterkte gewenst🙏

    BeantwoordenVerwijderen