dinsdag 9 april 2019

Wauw!! Positieve berichten

Wat een spanning zit er weer in m'n lijf. Ik voel het al als ik wakker wordt. Zoveel vragen.  Is de bloedwaarde goed, hoe heeft de lever gereageerd op chemo 1.  Ik probeer het van me af te zetten, maar 't lukt niet best. Met moeite weet ik 2 boterhammen naar binnen te werken.  Ik moet van mezelf goed en voldoende blijven eten. 

Op tijd in de auto naar Sneek. De eerste afspraak, brengt ons bij het 
laboratorium voor bloed prikken.  Ze krijgen daar vast trauma's als ze de naam Poulien horen. "Die mevrouw die zo lastig te prikken is 😅. " En ja hoor het gaat weer moeizaam. De 3e keer prikken ze in de vinger en stroomt er genoeg bloed het buisje in.

Gebed+ chemo

En dóór naar de afdeling dagopname.  M'n bed staat klaar, koelapparaat in de startblokken. Maar eerst nog ff wachten......... op de bloeduitslagen, spannend!!
Gelukkig zijn de uitslagen best snel binnen. En wát een uitslagen. De bloedwaarde is goed. Chemo 2 kan doorgaan. Waar we helemaal blij van worden, zijn  de leverwaardes. Ze zijn allemaal naar beneden gegaan.  Gebed en chemo werken samen. Dank aan God.

De kuur kan starten. Vijftien minuten afzien aan het begin van de hoofdhuidkoeling.  Daarna is het weer prima vol te houden. Het infuus  prikken gaat weer in 1 keer goed, yeah!! Ik word wat slaperig van de chemo en kruip lekker onder de deken.

Lekker eten

In Sneek is de verzorging van de lichamelijke mens super geregeld. Dezelfde  voedingsdeskundige als vorige week werkt. Ze weet nog dat vorige week zelfs de paar lepels soep er weer uit kwamen. Voorzichtig vraagt ze of ik nu wel wat wil eten.  Ik heb eigenlijk best trek. Een heerlijk soepje (pompoen-wortel), beschuitje,  een paar stukjes perzik. En ook Bas kan kiezen wat hij wil eten. 
's Middags komt ze nog een keer langs met een blad vol lekkere hapjes. Ik kies komkommer met een dipsausje. En sorry Bas, dit gaat jou  neus voorbij.

Rond half 5 zijn we thuis. Weer een lange dag in het ziekenhuis. Maar wat ben ik positief gestemd. 1/6e van de chemo's gehad. Er is zelfs al resultaat te zien aan de bloedwaardes. 
Een lieve vriendin brengt heerlijke Indiaase Tandoori. Ik voel me een gezegend mens. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten